معاون اسبق وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: در بیماری‌های فراگیر مانند کرونا مشارکت سازمان یافته و نهادمند مردم برای عبور از بحران ضروری است.

استفاده از ماسک به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین ملک افضلی معاون اسبق وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در چهل و چهارمین نشست کانون تفکر سلامت دانشگاه یزد گفت: با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا ممکن است با گذشت زمان اطلاعات درباره این بیماری تکمیل شده و یا حتی تغییر کند، بنابراین مردم باید اطلاعات صحیح و به روز درباره بیماری داشته باشند.

او افزود: همچنین نهادسازی در محلات با کمک اقشاری مانند دانشجویان و دانش آموزان و گرو‌های داوطلب به منظور سازماندهی مشارکت مردمی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

ملک افضلی ادامه داد: نقش نهاد‌هایی مانند صداو سیما که وظیفه اطلاع رسانی را به عهده دارد و نهاد آموزش و پرورش نیز در آگاهی بخشی به شهروندان مهم است، زیرا بسیاری از رفتار‌های پرخطر در جامعه نتیجه آموزش‌های ناکافی و نادرست است.

معاون اسبق وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی با اشاره به بازتاب‌های ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی گفت: نظام سلامت صرفا یک نظام فناورانه نیست بلکه یک نظام اجتماعی است؛ بنابراین باید از نظرات افراد کارشناس و خبره در حوزه‌های مختلف مدیریت اقتصادی و اجتماعی بهره برد و به درمان آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیماری نیز توجه داشت.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.